MAT IJA










Wednesday, April 30, 2008
















Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang....

Assalamualaikum...

Disini penulis ingin berkongsi dengan pembaca tentang ayat AlQuran diatas...

Kita akan berdebar, gementar bila menghadapi peperiksaan penting, menghadiri ujian,menghadiri temuduga keje...bersedih.. bila harta benda hilang..menangis..bila hubungan kasih terputus..takut..tidak lulus dalam peperiksaan atau temuduga.

tapi adakah kita berdebar, gementar, bersedih, menangis dan takut..bila membaca ayat-ayat AlQuran yang menerangkan tentang hari pembalasan..azab kubur..yang mana perkara ini pasti akan berlaku....PASTI AKAN BERLAKU!!

Hari yang penuh huru hara dimana seseorang itu tidak mampu berpaling kepada orang lain..betapa hura haranya pada hari itu hanya Allah yang tahu..hanya bekalan amalan soleh didunia saja yang menjadi benteng.

Jika kita tidak merasa apa-apapun apabila membaca ayat-ayat AlQuran yang menerangkan tentang hari pembalasan ini...hari pasti yang akan berlaku..

bermakna,,hati kita keras,betapa banyaknya dosa kita kepada Allah...sehinggakan hati kita menjadi sedemikian rupa...

YA ALLAH LEMBUTKAN HATI HAMBAMU INI...........

Pembaca-pembaca sekalian..mari kita sama-sama muhasabah diri...tentang hari pembalasan ini...dimana setiap amalan yang baik seberat zarah pun dihisab..amalan buruk yang seberat zarah pun akan dihisab...

Apabila kita mati...bermulalah kiamat kecil..kita pasti akan ditanya oleh Malaikat MungkarNakir,...Adakah kita mampu menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dialam kubur...yang pasti perkara-perkara ini tidak dapat dibayangkan dalam akal fikiran orang yang masih hidup...

Ingatlah...SIFAT Allah sangat keras balasannya...

YA ALLAH KAMI MINTA BERLINDUNG DENGANMU DARI FITNAH DAJJAL, AZAB KUBUR DAN HURU-HARA HARI KIAMAT...
SESUNGGUHNYA AMALAN,IBADAT DAN SEMBAHYANG KAMI TERLALU BANYAK KEKURANGANNYA...

KAMI MENZALIMI DIRI KAMI SENDIRI YA ALLAH..

No comments: